کابینت ام دی اف طرح چوب ،کابینت طرح کلاسیک

کابینت ام دی اف طرح چوب-mdf cabinet with wood pattern

کابینت ام دی اف طرح چوب-mdf cabinet with wood pattern

کابینت ام دی اف طرح چوب(کابینت ام دی اف طرح کلاسیک)

کابینت ام دی اف طرح چوب-همون طوری که بارها گفتیم کابینت‌ها بخش مهمی از یک آشپزخونه هستن. یک آشپزخونه بدون کابینت تقریبا ناقصه. از طرفی تنوع کابینت‌هایی که میشه برای آشپزخونه سفارش داد نسبتا زیاده و این دست مشتری‌ها رو باز میزاره برای انتخاب کردن. خب، کابینت‌های MDF هم یکی از جنس‌هایی هستن که میتونید برین سراغ اونا. کابینت‌های ام دی اف فرآورده‌های مصنوعی هستن، یعنی چی؟ یعنی اینکه طی یک فرایند شیمیایی درست میشن و تقریبا همشون از فیبر، خرده چوب یا نوپان هستن. اما خب مواد اولیه میتونه متفاوت باشه که روی قیمت کار هم تاثیرگذاره. در این مطلب از اشل می‌خوایم در مورد کابنیت‌ ام دی اف طرح چوب صحبت کنیم. ببینیم چه ویژگی‌هایی دارن و مزیتشون نسبت به مدل‌های دیگه چیه. پس در ادامه این مطلب با ما باشین.

مطلب مرتبط با کابینت ممبران رو هم ببینید.

کابینت ام دی اف طرح چوب-mdf cabinet with wood pattern

کابینت ام دی اف طرح چوب-mdf cabinet with wood pattern

مطلب مرتبط با جدیدترین مدل کابینت ممبران رو هم ببینید.

ویژگی‌های کابینت‌های ام دی اف طرح چوب
یکی از ویژگی‌های کابینت‌های ام دی اف اینه که میشه روشون روکش‌های مختلف کشید. جوری که علاوه بر ظاهر بر روی کیفیت کار هم تاثیر داره. از ویژگی‌های دیگه این محصول میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم:
تنوع این محصولات زیاده، چون از روکش‌های مختلف با طرح و رنگ‌های متنوع استفاده میشه و این باعث میشه مناسب هر سلیقه‌ای باشن.
فینیشینگ روی این محصولات خیلی شبیه به چوبه و به راحتی میشه اونارو برش داد و کارهای نهایی رو روشون انجام داد.
اگه دقت کرده باشید توی چوب‌های طبیعی گره وجود داره اما توی ام دی اف خبری از این گره‌ها نیست و یک سطح کاملا صاف و هموار داریم. البته که گره‌های چوب‌های طبیعی زیبایی خاص خودشون رو دارن. با استفاده از روکش چوب فقط میشه این حس رو شبیه سازی کرد.
با توجه به شرایط محیطی که می‌خواین کار رو سفارش بدین میتونید جنس‌های مختلفی رو استفاده کنید. مثلا نوپان در برابر رطوبت مقاومت کمتری داره یا اینکه میتونید ام دی اف‌های ضد حشره و قارچ سفارش بدین. این گزینه‌های روی دوام کار تاثیر میزاره که البته روی قیمت هم بی تاثیر نیست.
مطلب مرتبط با جاکفشی ممبران رو هم ببینید.

 

کابینت ام دی اف طرح چوب-mdf cabinet with wood pattern

کابینت ام دی اف طرح کلاسیک-mdf cabinet with wood pattern

مطلب مرتبط با کابینت آشپزخانه طرح چوب رو هم ببینید.

 

چرا کابینت‌های ام دی اف طرح چوب طرافداران زیادی دارند؟
سوال اصلی اینه که چرا ام دی اف انقدر طرافدار داره و توی یک بازه زمانی کوتاه تونسته مشتریای زیادی پیدا کنه؟ خب اجازه بدین در ادامه این موضوع رو بررسی کنیم.
مهم‌ترین دلیل محبوبیت ام دی اف نسبت به مدل‌های دیگه قیمت مقرون به صرفه اونه. این مدل نسبت به کابینت‌های تماما چوب خیلی قیمت کمتری داره. با روکش‌های چوبی تقریبا میتونید به طرح ایده‌ال خودتون برسید و کمتر این تفاوت رو احساس کنید.
این کابینت مناسب تمام فضاهاست و به راحتی میتونید بین وسایل انسجام و همخونی ایجاد کنید.
مراقبت و نگهداری از کابینت‌های ام دی اف طرح چوب خیلی راحته، چرا؟ چون خیلی راحت با یدونه دستمال مرطوب پاک میشن.
برخلاف کابینت‌های ممبران کابینت‌های ام دی اف طرح چوب در برابر ضربه و تیزی مقاومت بالایی دارن و این باعث میشه که دوام بیشتری داشته باشن.
اگر که شما از حامیان محیط زیست هستین خبر خوب اینجاست که کابینت‌های ام دی اف از خورده چوب درست میشن و خب این به نفع محیط زیسته.

مطلب مرتبط با کابینت رومی جدید رو هم ببینید.

کابینت ام دی اف طرح چوب-mdf cabinet with wood pattern

کابینت ام دی اف طرح چوب-mdf cabinet with wood pattern

معرفی انواع مختلف ام دی اف
با توجه به اینکه هر ام دی افی چه ویژگی منحصر به فردی داره به چندین دسته مختلف تقسیم میشه. اینجا ما فقط یه اشاره کوچیک می‌کنیم بهشون و وارد جزئیات نمیشیم:
Thin MDF
Thick MDF
ام دی اف با فرمالدئید کم
ام دی اف مقاوم در برابر رطوبت
ام دی اف مقاوم در برابر حشره و قارچ
ام دی اف مقاوم در برابر آتش و حرارت
فیبر با چگالی بالا
فیبر با چگالی پایین
ام دی اف با روکش‌های تزئینی: روی صحبت ما این مدله که خودش انواع متنوعی داره. میشه به ام دی اف طرح چوب، ملامینه، PVC و … اشاره کرد.
ام دی اف قالب گیری شده
ام دی اف خام

کابینت ام دی اف طرح چوب-mdf cabinet with wood pattern

کابینت ام دی اف طرح کلاسیک-mdf cabinet with wood pattern

مطلب مرتبط با ممبران کابینت رو هم ببینید.

کدام رنگ‌های کابینت ام دی اف طرح چوب طرفداران بیشتری دارند؟
خب، همون طوری که گفتیم کابینت‌های ام دی اف تنوع زیادی توی رنگ و طرح دارن. اما وقتی صحبت از کابینت‌های ام دی اف طرح چوب و کابینت ام دی اف طرح کلاسیک میشه انتخاب یکم محدودتر میشه. کابینت ام دی اف طرح کلاسیک از طرح‌های قدیمی که اکثرا اروپایی هستن سرچشمه گرفتن و پر از زرق و برق و تجملات هستن. محبوب‌ترین رنگ‌هایی که برای کابینت‌های ام دی اف طرح چوب و کابینت ام دی اف طرح کلاسیک استفاده میشن رنگ‌های قهوه‌ای و تناژهای مختلف این رنگ هست. برای مثال کرم، نسکافه‌ای و …
البته در انتخاب کابینت‌های ام دی اف طرح کلاسیک رنگ سفید و طوسی هم طرفدارای خیلی زیادی دارن. چرا رنگ سفید انقدر دوست داشتنیه؟ اگه یادتون باشه توی مقاله‌های قبلی به این موضوع اشاره کردیم. اما اجازه بدین بازم یادآوری کنیم.

 

کابینت ام دی اف طرح چوب-mdf cabinet with wood pattern

کابینت ام دی اف طرح چوب-mdf cabinet with wood pattern

 

رنگ سفید نور بیشتری به محیط میده و فضا روشن‌تر از حالت عادی خودش میشه. از طرفی رنگ سفید باعث میشه محیط بزرگتر از اندازه واقعی خودش به نظر برسه که خب این برای فضاهای نسبتا کوچیک خیلی آپشن خوبیه. رنگ سفید به راحتی با همه رنگ‌ها جور میشه و می‌تونید از ترکیب چند رنگ استفاده کنید و دستتون در انتخاب بقیه وسیله‌ها بازتره. رنگ سفید باعث میشه آرامش بیشتری توی محیط جریان بگیره. اینم یادتون باشه که هیچ رنگی به اندازه رنگ سفید احساس تمیزی و پاکیزگی رو منتقل نمیکنه. این‌ها مهمترین دلایل محبوب بودن رنگ سفید هستن.

وقتی وارد آشپزخونه میشین اولین چیزی که نظر شما رو به خودش جلب میکنه رنگ کابینت‌هاست. همون طوری که گفتیم رنگ قهوه‌ای و تناژ‌های مختلف اون از گزینه‌های پرطرفدار در کابینت‌های ام دی ام طرح چوب هستن. رنگ قهوه‌ای به دلیل اینکه به طبیعی چوب نزدیکه همون حس و حال رو منتقل میکنه. رنگ قهوه‌ای سوخته، قهوه‌ای روشن، نسکافه‌ای، کرم و … از محبوب‌ترین تناژهای رنگی قهوه‌ای هستن.

کابینت ام دی اف طرح چوب-mdf cabinet with wood pattern

کابینت ام دی اف طرح چوب-mdf cabinet with wood pattern

نتیجه‌گیری در خصوص کابینت ام دی اف طرح چوب (کابینت ام دی اف طرح کلاسیک)
با اینکه کابینت‌های ام دی اف ویژه‌ای برای شرایط مرطوب ساخته میشه اما با این حال پیشنهاد می‌کنیم در نگهداری اونا وسواس به خرج بدین. چون این مواد مصنوعی هستن و طی فرآیندهای شیمیایی ساخته میشن نسبت به آب و رطوبت حساسیت بالایی دارن و ممکنه از طول عمرشون کم بشه. از طرف دیگه اینکه ام دی اف خودش مقاومت بالایی داره اما اگه به هردلیلی بشکنه نمیشه مثل چوب طبیعی اونارو تعمیر کرد و باید کل اون قسمت آسیب دیده رو تعمیر کنید. به غیر از این دو مورد نمیشه عیب دیگه‌ای از کابینت‌های ام دی اف گرفت.

برا مطالعه بیشتر منابع 1 و 2 را مطالعه کنید.

شما کابینت ام دی اف طرح چوب دوست دارید یا کابینت کلاسیک تمام چوب؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 60 = 61