ممبران کابینت طرفداران طرح چوب!

ممبران کابینت-membrane cabinet

ممبران کابینت-membrane cabinet

ممبران کابینت طرفداران طرح چوب!

در دنیای کابینتها ممبران کابینت مورد علاقه چوب دوستان است. این نوع کابینت بیشتر در آشپزخانه های بزرگ و متوسط مورد استفاده قرار می گیره. همین چند وقت پیش یه مشتری داشتیم گیر داده بود کابینت‌ممبران بزنیم براشون اما اصلاً توجه نمی کرد که آشپزخانه کوچکی داره و کابینت ممبران برای آشپزخانه اونا مناسب نیست چرا که ممبران کابینتی است که باید طراح موقع طراحی در چند جا مثل دو طرف گاز دو طرف سینک دو طرف کاور هود و اطراف جزیره ستون کار کند و این کار فضای آشپزخانه را پرت میکند فراموش نشود فراموش نشود!!! در آشپزخانه های کوچک یک سانت هم غنیمته یعنی بعضی وقتا به خاطر چند سانت کوچک بودن فضا مشتری از داشتن سوپر یا کمد فر و مایکروفر یا داشتن فضا برای ماشین ظرفشویی محروم میشود. همچنین برای طراحی کابینت ممبران طراح عمق بعضی از قسمت‌های کابینت را بیشتر طراحی می کند مانند قسمت گاز و سینک و کاور هود که این کار باعث خفه شدن آشپزخانه کوچک می شود یعنی جا برای کار در آشپزخانه محدود می شود.

مطلب مرتبط با کابینت طرح ممبران رو هم ببینید.

ممبران کابینت-membrane cabinet

طرح ممبران-membrane cabinet

 

ممبران کابینت مورد علاقه کسانی است که کابینت های چوبی و کلاسیک را دوست دارن ولی به دلیل هزینه بسیار بالای کابینت های چوبی مجبور می‌شوند به کابینت های ممبران اکتفا کنن اصلاً کابینت ممبران چیه و چگونه تولید میشه؟

مطلب مرتبط با کابینت رومی جدید رو هم ببینید.

کابینت ممبران در واقع کابینتی است که درب های آن شبیه به دربهای چوبی قابدار است ولی به جای رنگ، روکشی از جنس پی وی سی روی آن کشیده می شود یعنی مغز آن به جای چوب از جنس ام دی اف می باشد و رنگ رویه آن نیز از جنس روکش پی وی سی می باشد.

ممبران کابینت-membrane cabinet

مطلب مرتبط با جاکفشی ممبران رو هم ببینید.

حال چگونه تولید می شود؟ تولید درب ها و نماهای ممبران در چند مرحله انجام می شود؛ در مرحله اول ام دی اف خام در دستگاه سی ان سی قرار می گیرد و طرح مورد نظر روی آن با دستگاه سی ان سی تراش داده می شود. برای این کار از ورق های ام دی اف خام یک رو استفاده می‌کنند یعنی ورق هایی که یک طرف روکش سفید دارند و یک طرف خام می باشند یعنی بدون روکش هستند. بعد از اینکه طرح مورد نظر توسط دستگاه سی ان سی بر روی ورق یک رو خام زده شد، ورق را توسط سمباده کاملاً سنباده می‌زنند تا سطح سی ان سی شده صاف و یکنواخت شود سپس کلیه گرد و خاک و براده های چوب را از سطح آن توسط پمپ باد تمیز کرده و کار برای مرحله بعد آماده می کنند.

مطلب مرتبط با جدیدترین مدل کابینت ممبران رو هم ببینید.

ممبران کابینت-membrane cabinet

سبک ممبران-membrane cabinet

مرحله سمباده کاری و تمیزکاری، قسمت مهم این کار است چرا که اگر براده چوب روی نمای سی ان سی شده بماند بعد از روکش براده بصورت برجستگی مشاهده می شود و درب یا نمای کابینت ممبران خراب می شود. در مرحله دوم توسط پیستوله، چسب مخصوص ممبران را روی سطح ورق پاشیده به طوری که تمام سطح ورق سی ان سی شده را چسب بگیرد. در این مرحله باید دقت شود چسب به تمام قسمت های درب یا نما مخصوصاً قسمت لبه های آن پاشیده شود. حالا قطعه اماده رفتن به مرحله وکیوم می باشد؛ در این مرحله ورق را داخل دستگاه وکیوم می گذارند و همچنین روکش مورد نظر را که جنس پی وی سی دارد روی  قطعه پهن می کنند و درب دستگاه را می بندن سپس پمپ های مکنده هوا شروع به خارج کردن هوای داخل دستگاه می‌کنند. این باعث ایجاد خلا منفی و جذب روکش به قطعه شده و روکش روی قطعه چسبیده می شود. همچنین دستگاه به قطعه و روکش نیز حرارت می‌دهد البته این حرارت در حدی است که منجر به منعطف شدن روکش شده و باعث چسبیدن بهتر روکش می شود. سپس قطعه را از دستگاه بیرون آورده و به آن زمان می دهند تا به طور کامل قطع شده و سرد شود.

مطلب مرتبط با کابینت ام دی اف طرح چوب رو هم ببینید.

ممبران کابینت-membrane cabinet

مدل ممبران-membrane cabinet

مطلب مرتبط با کابینت آشپزخانه طرح چوب رو هم ببینید.

حالا که با نحوه تولید کابینت ممبران اشنا شدیم بهتر است با استانداردها و مواردی که در طراحی کابینت ممبران باید رعایت بشه بپردازیم:

  • ممبران کابینتی است که در دسته کابینت های کلاسیک قرار می گیرد لذا در طراحی آن باید دقت شود که از ترکیب آن با طرح مدرن جدا پرهیز شود.
  • حدالامکان سعی شود از صفحات کورین برای رویه کابینت استفاده شود چرا که صفحات کورین در قسمت ستون های زمینی می توانند بصورت یکپارچه روی سرستون را بگیرد یعنی در قسمت ستون ها می توان به اندازه سرستون یک تیکه کورین به صفحه اصلی اضافه کرد. 
  • برای اینکه بعد از گذشت زمان روکش کابینت ممبران از ام دی اف جدا نشود حتما از چسب با کیفیت برای وکیوم کردن آن استفاده شود.
  • در قسمت گاز برای اینکه روکش کابینت ممبران در اثر حرارت از ام دی اف جدا نشود باید فاصله استاندارد را از گاز رعایت کنیم یعنی سعی شود کاور هودی که بالای گاز ساخته می شود بزرگ باشد تا پایه های آن نیز از گاز فاصله داشته باشد.
  • سعی کنید عمق کابینت زمینی در قسمت گاز و سینک عمق بیشتری نسبت به سایر قسمت ها داشته باشد.
  • در کابینت های دیواری می توانید کاور هود را از نظر عمق و ارتفاع بزرگ تر بسازید.
  • در دو طرف گاز، سینک، کاور هود، جزیره و کمدها حتما ستون کار کنید سعی کنید از ستون های یک شکل با سایزهای متفاوت در کابینت ممبران استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از کاسه شدن درب های ممبران (تاب برداشتن درب ها) حتما از ام دی اف با کیفیت برای تولید درب های کابینت ممبران استفاده کنید.
  • برای کابینت های ممبران از دستگیره های کلاسیک استفاده کنید.
  • برای کابینت ممبران بیشتر از درب های بازشو بجای کشو استفاده کنید.
ممبران کابینت-membrane cabinet

ممبران-membrane cabinet

برای مشاهده عکس های بیشتر در گوگل اینجا را کلیلک کنید.

در این متن سعی شد از تولید تا اجرا ممبران کابینت مورد علاقه چوب دوستان، نکات مهمی که نیاز بود را برای شما عزیزان توضیح دهیم امیدواریم مطالب مذکور برایتان مفید واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

42 − 34 =