کابینت چوب: محصولی کلاسیک و ماندگار

کابینت چوب - wooden kitchen cabinet

کابینت چوب - wooden kitchen cabinet

کابینت چوب: محصولی کلاسیک و ماندگار

کابینت چوب– آشپزخانه همیشه به عنوان قلب یک خانه شناخته می‌شود. با اینکه این بخش از خانه بیشتر مورد توجه بانوان‌ است اما با این حال افراد خانواده همگی اوقات زیادی را در آن سپری می‌کنند. به همین خاطر طراحی و دیزاین این بخش باید منحصر به فرد، راحت و کاربردی باشد. در این مطلب از اشل قصد داریم در مورد کابینت چوب و ویژگی‌های آن صبحت کنیم. همچنین ببینیم که این روزها چه مدل‌هایی ترند شده‌اند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مطلب مرتبط مدل کابینت چوبی رو هم ببینید.

 

کابینت چوب - wooden kitchen cabinet

کابینت چوب – wooden kitchen cabinet

نمونه کار کابینت‌های کلاسیک خارجی رو از اینجا ببینید.

چوب همیشه احساس گرمی و صمیمیت به همراه دارد. حال تصور کنید که این مواد جزئی از زندگی روزمره شما باشد، قطعا حال و هوای آشپزخانه عوض می‌شود. از طرفی با انتخاب کابینت‌های چوبی آشپزخانه می‌توانید هماهنگی و انسجام بیشتری در دیزاین کلی خانه ایجاد کنید. کابینت‌های چوبی از قدیمی‌ترین مدل‌های کابینت آشپزخانه هستند که هنوز هم طرافداران بسیاری دارند. از آنجایی که در ساخت کابینت‌های تماما چوب از مواد اولیه طبیعی استفاده می‌شود ممکن است در ساخت بافت الوار نمایان شود و این زیبایی کار را دو چندان می‌کند.

 

مطلب مرتبط کابینت طرح سنتی رو هم ببینید.

کابینت چوب - wooden kitchen cabinet

کابینت چوب – wooden kitchen cabinet

مطلب مرتبط کابینت آشپزخانه کلاسیک رو هم ببینید.

بهترین چوب برای کابینت چوبی آشپزخانه کدام است؟
بدون شک چوبی که در ساخت کابینت چوب خالص مورد استفاده قرار می‌گیرد در کیفیت و دوام آن تاثیرگذار است. سوالی که ممکن است ذهن اکثر مشتریان را درگیر کند این است که چه چوبی برای ساخت کابینت‌های چوبی آشپزخانه مناسب است؟ خب، از بهترین چوب‌ها برای ساخت کابینت چوبی می‌توان به بلوط قرمز، صنوبر، افرا و همچنین ماهون اشاره کرد. البته انتخاب از بین این گزینه‌ها به بودجه شما هم بستگی دارد. تنها نکته منفی که در مورد کابینت‌های چوبی وجود دارد قیمت‌های سنگین آن‌هاست. دلیل این امر هم استفاده از چوب‌های طبیعی در ساخت است.

مطلب مرتبط کابینت سلطنتی رو هم ببینید.

کابینت چوب - wooden kitchen cabinet

کابینت چوب – wooden kitchen cabinet

مطلب مرتبط با کابینت چوبی جدید رو هم ببینید.

ویژگی‌های کابینت چوبی آشپزخانه

چوب حس تازگی را همراه خود دارد و یکی از دلایل محبوبیت کابینت‌های چوبی همین مورد است. از ویژگی‌های کابینت چوبی آشپزخانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• کابینت‌های چوبی باید ابعاد مناسبی داشته باشند. پس قبل از سفارش مطمئن شوید که دقیقا در کجای آشپزخانه قرار است جای بگیرند. در غیر اینصورت کاربردی نیستند.
• از آن جایی که کابینت‌های چوبی از مواد طبیعی ساخته شده‌اند نسبت به دیگر محصولاتی که برای ساخت آن‌ها از مواد مصنوعی استفاده می‌شود دوام بیشتری دارند و فرسایش کمتری در آن‌ها دیده می‌شود.(این مورد به نوع چوب انتخابی هم بستگی دارد)
• اکثر محصولاتی که تماما از چوب طبیعی ساخته می‌شوند گران قیمت هستند. دلیل آن مواد اولیه، زمان زیاد برای ساخت و همچنین فینیشینگ محصولات است.
• کابینت‌های تماما چوبی عایق صدا هستند و این یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این محصولات است. این موضوع باعث می‌شود صدای کمتری در محیط منعکس شود.

مطلب مرتبط کابینت آشپزخانه سلطنتی رو هم ببینید.

کابینت چوب - wooden kitchen cabinet

کابینت چوب – wooden kitchen cabinet

مطلب مرتبط کابینت ممبران رو هم ببینید.

 

چطور می‌توان کیفیت یک کابینت آشپزخانه را تشخیص داد؟
با استفاده از متدهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم می‌توان کیفیت یک کابینت چوبی آشپزخانه را تشخیص داد:
• قسمت جلویی کار باید عاری از هرگونه نقص باشد، حتی ایرادات جزئی. در بخش جلویی نباید هیچ جای زدگی، سنباده، گره یا بی‌نظمی در رنگدانه‌ها وجود داشته باشد.
• گوشه‌های کار باید به خوبی فینیشینگ شده باشند و عمق مناسبی داشته باشند.
• کشوها و محتوای داخلی کابینت هم باید از چوب طبیعی و خالص درست شده باشند.
• نباید در داخل کشوها و بدنه کابینت ترک و یا زدگی مشاهده کنید.
• کابینت‌ها باید عاری از هرگونه چسبندگی باشند. چه در طراحی بیرونی و چه در اجزای داخلی کار.

کابینت چوب - wooden kitchen cabinet

کابینت چوب – wooden kitchen cabinet

 

در طراحی کابینت‌ چوب چه مدل‌هایی ترند هستند؟
عموما افرادی که به چوب علاقه دارند، رنگ طبیعی آن را دوست دارند و علاقه‌ای به رنگ‌های شیمیایی ندارند. اما این روزها مشتریان سلیقه‌های متفاوتی دارند. با اینکه استفاده از کابینت‌های تماما چوب یک عادت کلاسیک است، این روزها دستخوش تغییراتی شده‌اند. برای مثال این روزها اغلب مشتریان به دنبال یک رنگ خاکستری ملایم، سفید و کمی هم طوسی هستند. البته فراموش نکنید که رنگ خود چوب همیشه زیبایی بیشتری دارد و هنوز هم از ترندهای رنگی در سال 2020 است. از طرفی به یاد داشته باشید که انتخاب رنگ در کابینت چوب خالص کمی محدودتر از مدل‌هایی است که از مواد اولیه مصنوعی ساخته می‌شوند. در ادامه به تصاویر زیر دقت کنید. این مدل‌ها از ترندهای اخیر کابینت‌های آشپزخانه هستند.

 

کابینت چوبی - wooden kitchen cabinet

کابینت چوب – wooden kitchen cabinet

 

کابینت چوبی - wooden kitchen cabinet

کابینت چوب – wooden kitchen cabinet

مطلب مرتبط با کابینت کلاسیک رو هم ببینید.

 

کابینت چوبی - wooden kitchen cabinet

کابینت چوب – wooden kitchen cabinet

 

کابینت چوبی - wooden kitchen cabinet

کابینت چوب – wooden kitchen cabinet

 

قبل از سفارش کابینت چوبی باید چه مواردی را در نظر داشته باشید؟
قبل از اینکه برای خرید کابینت‌های جدید چوبی برای منزل خود اقدام کنید باید یکسری موارد را در نظر داشته باشید و از همه مهم‌تر به یکسری سوال اساسی پاسخ دهید.
بودجه: یکی از اساسی‌ترین و البته مهم‌ترین مسائل، مسئله بودجه است. همان طور که اشاره کردیم کابینت‌های چوبی آشپزخانه نسبت به دیگر محصولات قیمت بیشتری دارند. در واقع مشخص کردن بودجه در ابتدای کار تمامی موارد دیگر را مشخص می‌کند. یعنی کیفیت، سبک و امکانات همه وابسته به بودجه هستند.
کیفیت: اگر که قرار است تنها برای یک مدت کوتاه در یک خانه زندگی کنید یا قرار است هر یک مدت دکوراسیون کلی را عوض کنید، انتخاب کیفیت متوسط منطقی به نظر می‌رسد. اما اگر قرار است کابینت چوبی را برای خانه خودتان انتخاب کنید و قصد ندارید برای مدت‌ها آن را عوض کنید، همچنین به دنبال آشپزخانه رویایی خود هستید، به سراغ کیفیت عالی بروید. همچنین به یاد داشته باشید که درها و کشوهای کابینت بارها در طی روز باز و بسته می‌شوند. این امر مستلزم داشتن فینیشینگ خوب و محصول با کیفیت است.

کابینت چوبی - wooden kitchen cabinet

کابینت چوب – wooden kitchen cabinet


فضای در دسترس: برای اینکه ببینید دقیقا به چه مقدار کار نیاز دارید و چقدر فضا در اختیار دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما یک فرد متخصص برای اندازه‌گیری و بازدید به منزل شما بیاید. یک اشتباه کوچک در اندازه‌گیری یا برآورد فضای در دسترس ممکن است برایتان گران تمام شود.
سبک دکوراسیون: برای اینکه به آشپزخانه رویایی خود برسید باید طرحی داشته باشید که قابلیت اجرایی داشته باشد. برای ایده گرفتن و پیدا کردن سبک مورد نظرتان تنها کافی است به سراغ کاتالوگ‌های بروز لوازم و دکوراسیون‌های چوبی بروید و از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با الهام گرفتن از چند طرح به سبک دلخواه خودتان برسید.
امکانات: زمانی که قصد دارید برای سفارش کابینت چوبی آشپزخانه اقدام کنید یکی دیگر از مواردی که باید در نظر داشته باشید امکانات کابینت چوبی است. برای مثال به چه تعداد کشو نیاز دارید؟ دوست دارید درها لولاهای اتوماتیک داشته باشند؟ دوست دارید جنس دستگیره‌ها اعلا باشند؟ آیا به دنبال فینیشینگ بخصوصی هستید؟ آیا قصد دارید کنده کاری بخصوصی بر روی سطح انجام شود؟ یا …. تمامی این موارد بر روی قیمت نهایی کار موثر هستند.

منابع بیشتر:

https://www.dcdrawers.com/blog/whats-the-best-wood-for-cabinetry/

https://brunsell.com/blog/tell-youre-buying-quality-kitchen-cabinets/

نتیجه‌گیری در باره کابینت چوب
همان طور که دیدی انتخاب کابینت چوبی آشپزخانه به موارد بسیاری وابسته است. برای اینکه بتوانید به بهترین نتیجه برسید با کارشناسان ما در اشل تماس بگیرید تا آن‌ها شما را به خوبی راهنمایی کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

34 + = 43