کابینت کلاسیک یک انتخاب کلاسیک!

کابینت کلاسیک-classic cabinet

کابینت کلاسیک-classic cabinet

کابینت کلاسیک یک انتخاب کلاسیک!

کابینت کلاسیک انگار از دنیا و زمان دیگه‌ای اومده اما خب با این حال هنوز هم محبوبیت زیادی توی دنیای طراحی و دکوراسیون دارن. اینکه بخوایم بگیم کابینت یک بخش اساسی برای آشپزخونه است شاید دیگه تکراری شده باشه، چون اهمیت این موضوع و حضور کابینت توی آشپزخونه که قلب خونه است یک امر حیاتیه. پس از این موضوع می‌گذریم و میریم سراغ بحث اصلی که طرح کابینت کلاسیک هست. این مدل کابینت‌ها همیشه طرفدار داشتن، چه از زمانای خیلی دور چه الان توی این دنیای مدرن! توی این مطلب از اشل می‌خوایم بیشتر در مورد کابینت‌های کلاسیک صحبت کنیم. اگه شما هم از طرفدارای این مدل هستین یا می‌خواین یک بارم که شده استفاده از اونارو تجربه کنید پس در ادامه با ما باشید.

مطلب مرتبط با کابینت چوب رو هم ببینید.

کابینت کلاسیک-classic cabinet

کابینت کلاسیک-classic cabinet

مطلب مرتبط مدل آشپزخانه ساده و شیک رو هم ببینید.

کابینت‌های طرح کلاسیک

قبل از اینکه به سراغ موضوع اصلی بریم موافقید که یک تعریفی از کلمه کلاسیک رو بشنوید؟ کلاسیک یک مکتب و جنبش هنری بوده که بهش می‌گفتن کلاسیسیسم. ما به این کاری نداریم. اما توی این مکتب آثار هنری از آثار یونان و رم الهام می‌گرفتن. به طور کلی میشه گفت کلاسیک یعنی قدیمی، کهن و طراحی‌های رایج. اما به معنی جدید نیست!

کابینت‌های طرح کلاسیک اغلب اوقات رنگ‌های خنثی پالت رنگ رو به خودشون اختصاص دادن. این کابینت‌ها اغلب اوقات ساده، بزرگ و جادارن و جزئیات ناخوشایندی ندارن. این یعنی خیلی خبری از زرق و برق نیست، درست برخلاف طرح‌های سلطنتی.

مطلب مرتبط با جدیدترین کابینت آشپزخانه رو هم ببینید.

کابینت کلاسیک-classic cabinet

کابینت کلاسیک-classic cabinet

نمونه کار کابینت‌های کلاسیک خارجی رو از اینجا ببینید.

ویژگی‌های بارز کابینت‌های کلاسیک کدام‌اند؟

این مدل کابینت‌ها یکسری ویژگی بارز دارن که باعث میشه به راحتی از کابینت‌های دیگه متمایز بشن و بتونید در اولین نگاه این تفاوت رو تشخیص بدین. خب در ادامه می‌خوایم به این ویژگی‌های کابینت‌های کلاسیک اشاره کنیم که شامل موارد زیر میشن:

  • رنگ‌های سفید و کرمی: اکثر این کابینت‌ها در رنگ‌های سفید و تناژهای کرمی رنگ ساخته میشن. دلیلش هم اینه که این رنگ‌ها حس و حال کلاسیک رو بهتر و واضح‌تر منتقل میکنن.
  • معماری و جزئیات ساده: شاید در گذشته استفاده از تاج و زرق و برق توی این کابینت‌ها یکمی رایج بود، البته خیلی کم! استفاده از اینا توی طراحی‌های امروزی کلا منسوخ شده چون بیشتر کابینت‌های سلطنتی از این موارد استفاده میکنن. به طور کلی کابینت‌های طرح کلاسیک معماری ساده اما شیکی دارن.
  • استفاده از گرانیت تیره: همون طوری که اولش گفتیم این کابینت‌ها اکثر اوقات به رنگ سفید و کرم ساخته میشن. اما این دلیل نمیشه از رنگ‌های دیگه توی طراحی استفاده نشه. یکی دیگه از ویژگی‌هایی که این مدل کابینت‌ها دارن اینه که اغلب اوقات برای جزیره از یک سنگ گرانیت مشکی رنگ استفاده میکنن. ترکیب سیاه و سفید زیبایی خاصی به محیط میده.
  • درهای ساده، نه خیلی مدرن و نه خیلی سلطنتی: یکی دیگه از چیزایی که معرف کابینت‌های کلاسیک هست درهای کابینتاست. درهای کابینت‌های کلاسیک نه خیلی مدرن هستن و نه خیلی زرق و برق دارن. این ینی توی این درها پنل‌ها و برش‌های سلطنتی نمیبینن، یا اینکه همیشه هم خبری از درهای مینیمال و امروزی نیست. درِ این کابینت‌ها یه چیزی مابینت این دوتا مفهوم هستن.
  • رنگ‌های خنثی: استفاده از رنگ سفید توی کابینت طرح کلاسیک شبیه به یک قانونه. البته این قانون همیشه هم رعایت نمیشه و این مشکلی ایجاد نمیکنه. از رنگ‌های دیگه‌ای که خیلی توی کابینت‌های کلاسیک ممکنه به چشمتون بخوره تناژهای خنثی رنگی هستش.
  • سازگاری با محیط: چیزی که خیلی از مشتریا در مورد کابینت‌های کلاسیک دوست دارن اینه که این کابینت‌ها خیلی راحت و بدون دردسر با اجزای دیگه آشپزخونه یا حتی کل خونه سازگار میشن. مثلا ممکنه شما کابینت‌ طرح کلاسیک داشته باشید اما می‌تونید از جزیره‌های مدرن برای آشپزخونه استفاده کنید، بدون اینکه هیچ تداخلی بین طراحی‌ها به وجود بیاد. همچنین کابینت‌های طرح کلاسیک با ترکیب با طرح‌های صنعتی، نورپردازی‌های مدرن و لوازم استیل و فلزی زیباییش دو چندان میشه.

مطلب مرتبط طرح کابینت جدید رو هم ببینید.

کابینت کلاسیک-classic cabinet

کابینت کلاسیک-classic cabinet

مطلب مرتبط کابینت آشپزخانه کلاسیک رو هم ببینید.

کابینت‌های طرح کلاسیک چه نقاط قوتی دارند؟

بدون شک این کابینت‌ها یکسری ویژگی مثبت دارن که جز مزیت اونا محسوب میشه. این مزیت‌ها شامل موارد زیر میشن:

  • این کابینت‌ها به راحتی با محیط هماهنگ میشن و میتونید توی فضاهای مختلف ازشون استفاده کنید. فرقی هم نمیکنه فضایی که دارید کوچیک باشه یا بزرگ.
  • کابینت‌های کلاسیک تنوع زیادی توی رنگ و طرح دارن. اما همون طوری که گفتیم رنگ‌های سفید، کرم و تناژ‌های خنثی معرف این کابینت‌ها هستن.
  • توی این کابینت‌ها از طراحی‌های دوران قدیم الهام گرفته شده و دقیقا شبیه به یک اثر هنزی هستن.
  • و …

مطلب مرتبط طرح کابینت آشپزخانه رو هم ببینید.

کابینت کلاسیک-classic cabinet

کابینت کلاسیک-classic cabinet

مطلب مرتبط کابینت ممبران رو هم ببینید.

چطور می‌توان یک آشپزخانه کلاسیک داشت؟

سوال دیگه‌ای که ممکنه برای خیلی از مشتری‌ها پیش بیاد اینه که اونا چطور می‌تونن برای خودشون یک آشپزخونه کلاسیک طراحی کنن. البته که برای این کار شما باید به سراغ یک تیم طراحی و دکوراسیون کار برید. اما قطعا این فقط کابینت‌های آشپزخونه نیستن که یک طرح کلاسیک رو تعریف میکنن. خیلی دیگه از المان‌ها و وسیله‌های دیگه‌ای که توی آشپزخونه وجود دارن یک طرح کلاسیک رو تعریف میکنن. فکر می‌کنید دیگه چه چیزایی شامل یک آشپزخونه کلاسیک میشن؟ اجازه بدید در ادامه به یکسری از این موارد اشاره کنیم:

  • آشپزخونه‌های کلاسیک محیط‌های پر نوری هستند. این یعنی یا باید از نورپردازی مصنوعی استفاده کنید یا اینکه باید از پنجره‌های نورگیر استفاده کنید. یکی از دلایلی که از رنگ سفید توی ساخت این کابینت‌ها استفاده میشه هم همینه. اینکه رنگ سفید نور بیشتری به محیط میده و باعث میشه فضا بزرگتر به نظر برسه.
  • توی طراحی یک آشپزخونه کلاسیک خیلی از اکسسوری‌ها و لوازم اضافه استفاده نکنید و سعی کنید تا جای ممکن اون سادگی کار رو حفظ کنید. البته قرار نیست آشپزخونه خالی خالی باشه. بلکه باید خیلی با دقت لوازم رو انتخاب کنید. از آثار هنری روی دیوار گرفته تا گلدون‌های گل و میز ناهارخوری و …
  • همون طوری که گفتیم توی این کابینت‌ها از رنگ‌ها خنثی استفاده میشه. برای اینکه چشم خودتون و بیننده خسته نشه می‌تونید سعی کنید با ترکیب رنگ‌ها یک کنتراست دلنشین رو توی محیط ایجاد کنید. این موضوع نه تنها باعث میشه ذهنتون خسته نشه بلکه باعث میشه زیبایی محیط هم خیلی بیشتر بشه و از یکنواختی دور بمونید.

یک سری منابع بیشتر برای مطالعه:

https://www.hgtv.com/design/rooms/kitchens/classic-kitchen-cabinets

https://www.houzz.com/magazine/8-elements-of-classic-kitchen-style-stsetivw-vs~1353248

https://www.caesarstone.ca/latest-news/interior-design-articles/kitchen-design/elements-for-classic-kitchen/

آشپزخونه محیطیه که بیشترین وقت اعضای خانواده توی اون میگذره. پس باید به طراحی اون توجه کافی کنید و با برنامه جلو برید. همون طوری که می‌دونید آشپزخونه قلب خونه است!

عکس‌هایی که در ادامه آوردیم نمونه‌هایی از کابینت‌ کلاسیک هستن:

کابینت کلاسیک-classic cabinet

کابینت کلاسیک-classic cabinet

 

کابینت کلاسیک-classic cabinet

کابینت کلاسیک-classic cabinet

 

کابینت کلاسیک-classic cabinet

کابینت کلاسیک-classic cabinet

 

کابینت کلاسیک-classic cabinet

کابینت کلاسیک-classic cabinet

 

کابینت کلاسیک-classic cabinet

حالا شما کدوم مدل رو می پسندید؟ کابینت کلاسیک یا مدرن؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

66 + = 69